links boven

woensdag 16 september 2015

Mandala Weven

Op YouTube kwam ik  verschillende
leuke filmpjes tegen om een Mandala te weven
met Wol of Acryl garen...


Ik vind dit zo leuk, dat ik het ook eens wilde proberen...

Weet je vroeger deden we ook zoiets al met kastanjes,
met spelden in de rondte.
 Met wol maakte we de mooiste spinnen!


Bij de Xenos kocht ik een pakje Satestokjes
en 1 pakje Suikerspinstokjes
Je kan voor 1 mandala ook gewoon 4 gelijke takjes nemen,
die je bij een willekeurige boom of struik plukt...


Je begint met 4 Satestokjes, 
want eerst maar een kleine Mandala weven,
voor ik aan een grotere waag.


Stap voor stap...
We beginnen met 2 stokjes
Met de kleur geel  weef ik dit eerste vierkantje


Met de andere 2 stokjes doe je hetzelfde,
ook een vierkantje in het zwart,
maar de 2e maak je iets kleiner...


Je legt de stokjes met het zwarte vierkantje op de gele,
zo dat de stokjes mooi verspringen
en weef met rood om en om de stokjes aan elkaar vast...
(zie filmpje youtube)


vervolgens wordt het zo...


en uiteindelijk zo...


Ik heb dit filmpje hieronder gevolgd op Youtube
Zij legt het wel heel leuk uit!
 Wel in het Portugees,
maar heel goed te volgen, 
ik spreek zelf ook geen Portugees,
gewoon goed kijken...
Stap voor stap met haar meedoen!!! 


hier nog wat Close Ups....


Ik had gelijk de smaak te pakken
 en maakte gelijk er nog een...


Ook nog een ander figuur gevonden
met een iets andere volgorde....


ze zijn zo leuk om te maken...


Leuk project voor al je restjes wol....


Dit patroon heb ik ook van Youtube...


Er zijn nog zoveel filmpjes op Youtube te vinden
 met nog veel meer mogelijkheden....


Dus als je eens wat anders wilt, dan alleen maar haken, is
dit heerlijk om te doen en je blijft toch lekker bezig
met je wollige draadjes.....


Misschien is dit  een nieuwe inspiratie voor je
op deze regenachtige dag !!!


Ik ga zeker nog eens een grotere maken!
Wordt vervolgd....

Liefs groetjes Lindevrouw



8 opmerkingen:

  1. ziet er onwijs leuk uit, dit ga ik onthouden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk....heb ze ook al een paar keer op facebook voorbij zien komen. misschien dat ik ze binnenkort ook eens ga maken ter vervanging van de theezakjes mandala's die ik al een eeuwigheid op mijn gang heb hangen..
    filmpjes zijn portugees , alleen de laatste is een oosteuropese taal, welke weet ik niet !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! Het ziet er echt prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er vrolijk uit. Leuk idee voor deze regenachtige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee! Ik ga eens kijken of het uitvoerbaar is bij mijn groepje verstandelijk gehandicapten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te maken en handig met jouw foto's en de portugese instructievideo.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat grappig! Hoewel het mij nog wel een gepriegel lijkt om het te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er hartstikke leuk uit! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me