links boven

donderdag 20 november 2014

Maaltijdsalade

Al een aardig tijdje ben ik op de gezonde toer.
 Als avondeten maak ik regelmatig, 3 a 4 keer per week een overheerlijke maaltijdsalade! 
Graag wil ik een van mijn zelf verzonnen recepten
 met jullie delen.
 Ik vind deze  salades verrukkelijk!
  En deze  salades zijn ook nog erg voedzaam.
Vanavond heb ik deze salade gemaakt.


RECEPT Maaltijdsalade:
Ik neem een aantal slablaadjes van een gewone krop sla, blaadjes kluitsla ( 3 verschillemde soorten in een), peterselie, basilicum en bieslook van een plantje,
 een teentje knoflook, paar kleine tomaatjes,
 een derde komkommer in stukjes gesneden, 
een vierde rode paprika, 
kleine stukjes belegen beemsterkaas, 
  zonnebloempitten en chiazaad en een klein blikje witte bonen.

Ik maak een dressing van 2 eetlepels biologisch lijnzaadolie en 1 eetlepel biologische appelazijn met een snufje zout en een snufje zwarte peper.
 Mix alles door elkaar en doe het door de salade .

Tot slot om de salade wat hartiger te maken,
 snij ik 200 gram plakjes schouderham in stukjes 
en leg het bovenop de salade.
 Je kan deze salade ook afwisselen met andere vleeswaren zoals runderrookvlees of plakjes zalm bijvoorbeeld.
Genoeg voor 2 personen!


Probeer het eens! 
Het is vrij makkelijk en snel klaar te maken. 
Succes verzekerd!

Eet smakelijk!!!

Groetjes Lindevrouw

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het posten van dit heerlijke recept! Van de week maar eens proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh het water loopt me in de mond Joke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog een eigen recept voor jou.
    Nodig: sla (wij gebruiken ijsbergsla) - schijf geitenkaas - evt. bolletje mozzarella - blokjes tomaat - walnoten - honing - honing-mosterd-saus.
    Alles onder elkaar husselen. De geitenkaas verbrokkelen natuurlijk en de mozzarella in stukjes. Walnoten ook verkruimelen. De saus er over heen, niet te veel natuurlijk. En als finishing touch honing. HEERLIJK.
    Variatie: gekookt ei erbij, en denk ook eens aan kruiden als basilicum, bieslook, of zo.
    Bij ons is dit een succesrecept dat vaak als maaltijdsalade gebruikt wordt. En ook wel als groente bij piepers en vlees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor dit heerlijke recept! Top! Ga ik ook eens uitproberen!

      Verwijderen
  4. klinkt lekker, ga ik eens proberen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me